Monday, March 16, 2009

langkah pertama

Aku tamat blaja pada thn 2000, rehat dlm 3 bln aku dipelawa oleh Alin keje kat tempat dia keje. Aku ok jer..maklumlah xnak pilih keje dan mak n ayah aku setuju jer. Aku muka keja kat Fine Mist 3 bln jer. Syarikat ni totally org melayu nyer..kontraktor Elektrik yg terlibat dgn lampu jalan. Cukup 3 bln aku resign. Tapi apapun aku tetap dpt kutip pengalaman.

Berhenti.....kan aper aku dapat tawaran drpd mAJLIS dAERAH gERIK. Kat kampung plak tuh....pelagi xfikir byk aku pun balik. Aku mula kejer kat sini 1.4.2002, MDG adalah Kerajaan Tempatan. Jawatn aku kat sini Pemb. Akauntan. Selama setahun aku menimba pengalaman yg sememangnya kat sini byk ajar aku tentang budaya, persekitan dan komunikasi kat tempat kerja.Tapi jodoh aku dgn MDG pun tak lama sbb aku ditawarkan jawatan Pen. Akauntan dengan kerajaan Persekutuan.

Syukur alhamdulillah rezeki aku tidak pernahy putus.Mulai 10.04.2003 secara rasminya aku adalah kakitangan perkhidmatan awam persekutuan dan tempat lapor diri pertama adalah di P0liteknik Tanjung Malim. Kat sini lebih kurang 2thn 1/2 aku kutip pengalaman. Disini lah aku belajar segala-galanya sehingga aku betul2 pandai dan boleh membuat keputusan.

Kat sini aku jumpa iza, kak lin, kak. yati, wawa dan cek yanti....miss u all.

No comments:

Post a Comment