Monday, March 16, 2009

CERITA-CERITI 2( zaman sekolah)

Aku sekolah banyak tempat. Darjah satu kat Sekolah Kebangsaan Bagan Serai. Pastu darjag dua kat Sekolah Kebangsaan Kenayat. Darjah 3 lak aku sekolah kat Sek. Keb. Felda Lawin Utara sampai darjah empat. Kisah masa ni biasa2 ajer tp adalah satu benda yg aku tingat sampai skrg. tp patut ker aku ckp ek.... Gini masa aku sekolah kt SKFLU ni ader sorang cikgu ni..xyah ler sbut nama ek.. dia sumer org xsuka sbb gatallll sangat. Tp sbb ilmu kitaorg thn jerk....kengkadang sampai naik meluat dan benci. Patut ker ader perasaan cam tu.. yerlah kang xberkat plak ilmu dia bagi. Aku klu leh xnak la ader perasaan tuh..kang xberkat ilmu...entahlah.

ASRAMA
Kalau nak tahu kat sini mulanya kehidupan aku yang sebenar.......he...he....baru kenal erti hidup dan survival. ecehhhhh xder la ape pun wat suspen jek.

Masa aku darjah empat cikgu ader invite aku dan bbrp org dak kelas aku supaya pg ambil ujian . klu pas leh masuk sekolah asrama kat lenggong. ni sekolah khas la utk budak2 kpg yg nak majukan diri. Aku pun terpilih sbb aku kategori top5 dlm kelas aku la. Ms keputusan kuar memula aku xdpt yg dpt ms tu sani azrul, herman dan Fadli, Cikgu xsebut pun nam aku. Aku ok jer sbb berbelah bg gak klu dpt maklumlah kena pisah dgn mak.

Tp tanpa disangka2 alih2 masa awal tahun 1991, cikgu bg surat soh aku p daftar kat Sekolah Kebangsaan Lenggong. Aku pun xfaham perasaan aku masa ni...nak kata suka pun tak..sedih pun tak. Ayah dan mak aku bgantung kat aku klu aku nak dorang hantar. Aku dah xingat apa yg aku ckp tp yg aku ingat pg tu aku dah bonceng moto ayah utk p daftar. Mak aku mmg sedih sbb anak pompuan dia jauh dgn dia, tp sbb ilmu xperlah.

No comments:

Post a Comment