Monday, March 16, 2009

CERITA-CERITI 1( siapa aku)

Aku mulakan cerita aku dari awal hingga kini...yerlah sejak aku dah wat blog terus jer main terjah..xder mukadimah pun. So aku rasa biarlah aku mulakan cerita siapa aku....he..he...
Aku dilahirkan pada tanggal 11 April 1980. Menurut mak ....katanya aku dilahirkan pada pukul 9.00 pagi. Aku merupakan anak ketiga..daripada 5 adik beradik. Yang paling penting masa tu aku cucu perempuan tunggal dan lagi best aku anak pompuan tunggal, satu2nya buah hati, intan payung dan permata mak dan ayah aku. aku bukan perasan tau tp mak n ayah aku yg ckp. aku xder gambar la nak letak masa kecik....lgpun maluuuuuu. xper nanti aku cari.

Kampung aku kat Bagan Serai dan Selama. Aku suka kat sana snn ader sawah padi. Tp ayah dan mak aku nak berhijrah supaya dapat ubah ekonomi kami. So pada tahun 1988 ayah aku telah ditawrkan untuk menetap di Felda Lawain Utara( Kini rumah Mak dan ayah aku), di Gerik Hulu Perak. Masa pindah umur aku br 8 thn, aku xtahu susah senang je hidup masa ni sbb dlm kepala hotak aku adalah enjoyyy ajer. Yg tahu makan, minum, main tido...kerja sekolah klu mak aku xbeleter,,,jwbnyer xderlah...

Act mak dan ayah aku ckp kitaorg susah dulu....bila dah besar ni aku tingat plak masa mak dan ayah aku terpaksa kerja kat kebun dan paling sedih mak aku...keje tambahan. Nak tahu aper...tabur baja kat anak pokok getah. Aku tingat sgt bila balik sekolah kitaorg lapor tp mak lum balik lagi nak masak. Tp yg aku bangga kitaorg berlima xla plak meraung xdpt makan. Agaknyer faham kot.Tp lepas tu dak ok kot...aku pun dah xbapa ingat dah.

No comments:

Post a Comment