Monday, March 16, 2009

CERITA-CERITI 4( sekolah Menengah)

Masa ni pun aku dok asrama gak dr form1-5. Kalau nak citer 5 thn nyer kenangan lagi ler xabis. Aku sekolah menengah dekat lenggong jugak, Sekolah Menengah Dato' Ahmad. Yerlah result UPSR biasa2 jer xderlah dpt offer sekolah asrama penuh. Kengkawan yg lain ramai la dpat sbb result dorang best. xperlah kata mak aku kar mana2 pun sama janji rajin blaja.

Masa ni xder takut sangat sbb pengalaman dok asrama dah ader sblum ni. bak kata orang slumber jek. So kwn 2 SKLG yg sama2 dgn aku ramai gak ant: shima, haslida, saeidah dan dll. Tapi masa form 1 aku rapat dgn shima dan saeidah. Past shima kuar dr asrama aku tinggal dgn saeidah jek sampai form 3. Masa ni kira aku agak2 sedar diri jugak ler...beringat nak PMR. ALHAMDULILLAH keputusan aku agak baik jugak..4A,3C,1D. Lps PMR Saeidah balik ipoh sekolah kat SMGR, so tinggal aku sorang.

Masa Form 4 kat asrama tinggal bbrp org jek lagi. Dr ramai2 tu boleh bilang dgn jari sbb masing2 pindah sekolah. Yg tinggal aku, salina, faiz, rose, haslida, wazida dan idah. Yg lelain aku pun xingat kemana dorang ..he...he...he... Masa ni kami bertujuh mmg rapat sangat. Pada tahun 1997- masa Form 5, kami diarah pindah asrama baru..dlm kwasan sekolah, tp sebe;ah asrama putera. Pindah sbb asrama lama mmg dah lama sangat dan dorang takut ranap..he...he...

So kami lah perintis pada asrama baru, best sumer kelengkapan baru xlah bushuk dan tilam bantal penuh dengan pepijat..hiiiiii!!. Kami duduk sebilik dengan akak form 6:kak ijan, akak ella, kak rozie dan akak zaiha, pastu tambah kawan lagi norem, cik minah dan Eton. So besar sungguh kuarga kami. Tak bafi masa ni mmg enjoyyyyy sesangat. I MISS U ALL N 1997 FOREVER AND EVER.

No comments:

Post a Comment