Saturday, September 20, 2014

APAM BALIK HOMEMADE

Hehehehe citer pasal makan lagiii. apa nak buat dah masak ni salah satu hobi aku. menu yang aku cuba buat ni apam balik. walaupun kat org lain xder yang bestnya .... aku tetap rasa nak buat...hehehehe. rasa sangat mabeles, boleh letak jagung manis ikut suka.... klu beli kat pasar malam tebal sangat... 1keping pun xhabis. xyah menceceh byk2... jom kita tengok resepi. aku hr tu screencap dr blog mn ntah. dah tak ingat. apapun kredit la kat tuan blog dan tuan punya resepi tu yer sbb 1st attempt pun dah success... ewahhhhh.

                                                                  ni resepinyer 
 

                                              cara nak buat ikut jer kat resepi tu...hehehehe

bhn2 tak semua ada dlm gambar. ni ms nak masak dah.

aku guna satu senduk sbb senang. almaklumlah xder pan bulat.

masak atas pemanggang ajaib. saiz agak2 dengan satu senduk. klu besar nipis la. so buat sedang2 yer


tadaaaaa...dah siapppp dan boleh ngap. mmg ok jer xbesar pun...dan xtebal. jadinyer klu 2 cawan tepung dpt dlm 6-7 keping jeerrrrrrr.

slmt mencobaaaaaa ye korang2....

No comments:

Post a Comment