Thursday, March 24, 2011

KISAH SERAM DATANG LAGI-SIRI 2

Ni pun aku sambung dari entri sebelum ni. Semalam aku citer dengan opismate aku apa yg aku rasa sekarang ni. Jadi dia bagi cadangan untuk save ayat2 ruqyah dan perdengarkan kat dlm rumah. Dengan semangat yang gigih aku save ayat-ayat ruqyah dalam pendrive kebetulan home theatre kat rumah leh pasang pd tuh. Nak dijadikan citer kebetulan hubby aku pun balik awal dan xder lah rasa takut sgt. Sambil aku nak nak apsang tuh hubby aku soh buat air aku kat dapur . Dalam dok kemas2 dapur dia ckp dia nak keluar sekejap kayuh beskal. So aku sambung balik lah nak pasang PD tuh, tetibe aku tgk plug tv, HT semua padam pattlah senyap. Aku dah mula cuak dah. Mungkin kebetulan kan tapi cam tahu2 aku nak pasang ayat ruqyah. Tapi kot mana pun aku masih menten ckp kebetulan kot. TApi aku nak g tgk kat stor dia punyer main switch , xdo makno do. Gasaklah sanggup tunggu hubby aku balik..lambat pulak tuh baliknyer. dkt 7.15 baru balik pastuh aku gtau dan rupenyer ape bende ntah xfokus masa hubby bgtau. TApi terus xjadi pasang. Last2 dalam rasa cuak dan takut naik jgk la sorg2 kat tingkat atas bkk lampu. huhuhuhuhuhuhu.....aku pun heran pesal la aku jadi penakut sgt nih. pas tu terus bkk radio kot2 time ngaji. Terus g mandi dan bila dah sudah sebelum semayang aku panggil la hubby dari atas igt dia xnaik lagi selalunya dia tertido. panggil nyer panggil terite aku dgr hubby aku menyahut so aku pun ckp lah "tertido ke ?, dah maghrib ni..tak baik" . So aku pun turun lah kat tangga nak panggil lagi sekali tgk2 xde pun hubby aku kat bawah. tergezut jgklah tp aku terus jerlah naik dan aku jenguklah kat bilik yg gelap tuh nmpklah lampu blik air nyala, so aku andaikan mmg hubby aku la yg nyahut td. Satu lagi dia klu mandi kat bilik depan mmg xsuker bukk lampu bilik. lps siap semayang aku tny lah dia nyahut dan dgr ke aku panggil. dia kata " xder pun". Aku diam jerlah xterkata apa terus amik QURAN baca smpi masuk isyak. Pas semayang hubby aku siap tny kenapa dgn aku skrg nmpk cam dlm ketakutan sgt. Sebelum ni xde apa pun. Aku ckp xleh nak citer camner cuma aku xselesa dan rasa takut. Kebtulan dia nak keluar kayuh basikal plak tuh. Maknanyer tinggal aku sensorang plak tuh. Ok lupa plak lps aku baca alquran baru lah aku rasa bilik tido aku cam cerah darp biasa. TApi sbb hubby aku xder so aku still xberani nak iron baju kat bilik iron. Aku cepat2 turun kat bwh amik laptop dan pasang surah al-baqarah. Dalam dok dgr bacaan xsedar entah biler aku tido sampai hubby aku balik dalm 1.30 pg jgklah. Tapi alhamdulillah hilang la skit perasaan takut tuh.

No comments:

Post a Comment