Tuesday, September 8, 2009

PERTENGAHAN BULAN RAMADHAN

Dulu masa aku kecik yg aku fikir puasa tu lama sangat...yg ader dlm kepala nak rayee jer. Tapi bila dah menginjak usia ke 30an nih aku rasa kehadiran ramadhan satu yang sangat ditunggu...mgkin inilah perasaan atau anugerah dr allah...

Hari dah genap 18 ramadhan ..insyaallah kita berluasa...hanya tinggal 12 hari jer lagi. Pasni kita akan sambut raya...insyallah. Rasa cam sedih plak nak abis bulan nih , bkn maknanya aku xgembira nak sambut raya, cuma sedih bulan ramadhan dah nak abis.....kita dituntut bergembira dihari raya kerana menyambut hari kemenangan.

Citer pasal persiapan raya ...tahn entah kali yg keberapa aku xsempat nak tempah baju raya. Maknanya kena beli yg readymade lagi jawabnya. Alkisahnya hari ahad lepas aku ajak hubby aku pg tgk baju kat bangi...pg awal2 mana ader yg berkenan..malas nak beli last minute cam thn lps yg tinggal sumer yg xlawa dan xder size. Maklumlah aku skang mana leh pki saiz s, xs....sbb rata2 last minute tinggal saiz tu jer. hmmm klu baju kurung mesti nak cari saiz M atau 44 mmg xyah alter dah, tp klu jenis saiz nombor mmg kena alter. Act body muat klu pki saiz 42 tp tang ponggong sangkut daaaa..so kena beli 44 alter panjang dan kena kecikkan sikitlah.

So aku suka beli baju siap kat WARTA -KEDAI EMAS SATRIA (jual baju bkn jual emas)...sbb dorang bagus beli baju leh tolong alter sekali. ikut ape yg kita nak. itu yg aku suke tuh.. Pilih nyer pilih dapatlah aku dua pasang 1 baju kurung moden dan 1 lagi kurung pahang. cam biasa dua2 aku ambik saiz 44 kena alter panjang dan body sekali..14 hb ni br ambik. Hubby plak lum nak beli lagi baju melayu ..dia kata nak pakai yg thn lepas ajer...sbb jarg sgt dia pkai melayu klu xsilap aku raya puasa dgn raya hai jer dia pki masa semyg raya . tu yg sumer bju melayu nmapak cam baru jer.

Persiapan kuih plak...lum ader hajat nak wat cuma berhajat nak beli ajer....cam biasa lah setiap tahun...he...he...ge...

No comments:

Post a Comment