Tuesday, May 5, 2009

JUMAAT - CUTI UMUM

Dari hari khamis lagi Faiz dah soh ayah dia call aku...sbb dorang nak datang kat rumah. Anak2 buah aku nih klu xjumpa dan pg rumah aku mmg dorang xboleh. Tulah aku pun sayang sangat dgn dorang...kat dorang le tempat aku tumpang kasih. Ayah dia ader call Faiz siap kira lagi hari apae nak cuti sbb xsabo nak pg rumah Alang dia nih.

Pagi Jumaat tuh pepagi lagi abang dah ajak aku pg jogingg...hmmmmdah lama xjogging mengah gak. Habis satu Presint 14 kitaorg jalan ...tanpa sedar...sambil menikmati keindahan pagi kat sini. Nyman jer rasanya, jauh dr bising kenderaan sbb penduduk xramai lg dan strd ler klu cuti mmg sunyi dan sepi...sbb org masig zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz he,.he....

Masa balik tuh singgah kat rumah Abg Jamal dan Kak Zaimah..sajer dorang ni jiran aku kat rumah lama dulu, xsangka skrg pun sama sebaris jg cuma jauh sikit sbb dorang no.2 aku no.36. Dorang br pindah tu saja singgah. Borak2 punyer borak dah pkl 9.00pg cdg nak pg psr. Aku lebih suka pg apsar awal2 pg....so ikan pun segar2 lagi. Masa on the way nak balik Mr Piew call ....alamak aku lupa ader org nak repair paip...he,,,he,,,bergeggas abg bawa kancil........vrooommmmm. Bila dah check kata xleh wat plak lak..kena org len sbb odrang bkn plumber. ntah apae ntah....lantaklah..

Dlam pkl 12.00 amat n family sampai...aku dah ler xmasak lagi...teruknya hr ni jummat olak...abg nak smyg jumaat.....alamak.....jenuh aku bersilat akat dapur......sampai balim org dr smyg xsiap lagik. Finally dlm kul 2.15ptg siap gak......baru leh mkn. Menu sotong sambal petai, sayur pak choi dgn tauhu jepun dan ayam goreng semetinya utk anak2 ku yg comel...Faiz dan Haikal. Tp xleh caya gak kengkadang bila msk ayam minta ikan...iskhhhhhh....

Meriah btl rumah aku klu bebudak berdua ni datang.....mana taknya aku ler bertepik sana sini...yerlah anak2 tu tahu jerlah........ptg tuh kemain lagi tolong mengacau Alang Laki (hubby aku) berkebun. Aku pun xtahu camner dorang tak panggil aku Maklang dan hubby Paklang. Mungkin dulu xsampai kot ...sampai skrg maintain gelaran tuh...Alang Laki N Alang pompuan.Gasak ler.

xder plak aku teringat nak snap gambar dorang sedag syik berkebun.

No comments:

Post a Comment